Adresas: 
Partizanų g. 42, Kaunas
Tel.: 37-311014

El. paštas: 
vaikyste@net.davgita.lt
Internetinė svetainė: 
http://www.vaikystesdarzelis.lt

Priklausomybė: 
Savivaldybės
Įstaigos tipas: 
Ikimokyklinio ugdymo mokykla

Mokymo kalbos: 
lietuvių
Mokymo formos: 
Dieninė

Savivaldybė:
Kauno apskr. Kauno m. sav.
Ugdymo programos ir veikla

Ikimokyklinio ugdymo grupės
2009 - 2010 mokslo metais lopšelyje – darželyje veikia septynios ikimokyklinio ugdymo grupės, kuriose ugdomi mišraus amžiaus vaikai nuo 2,5m. iki 5 (6)m.

 

2009-2010 mokslo metais "Vaikystėje" veikia trys priešmokyklinio ugdymo grupės. Priešmokyklinis ugdymas vyksta pagal Bendrąją priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi programą. „Vaikystės“ pedagogės konkretizavo bendrosios programos turinį ir dirba pagal individualią Lopšelio-darželio „Vaikystė“ priešmokyklinio ugdymo programą. Priešmokyklinėse grupėse įgyvendinama tarptautinė programa „Zipio draugai“, kurios tikslas – pagerinti emocinę vaikų savijautą padedant jiems įgyti socialinių gebėjimų bei išmokti įveikti sunkumus.

 

Siekiame pažinti kiekvieną vaiką, suvokti jo poreikius, interesus ir norus. Skatiname vaiko savarankiškumą, teikiame jam individualią pagalbą, ypač toje srityje, kur vaiko įgūdžiai ir gebėjimai yra silpnesni. Dienos ritmas ir veikla lanksčiai derinami su vaiko poreikiais, tėvų pageidavimais (pvz., vaikas neprivalo „išgulėti“ visą numatytą pietų miego laiką).

 

Įstaigos pedagogai savo veikloje taiko novatorišką darbo metodą - projektų metodą. Šio metodo taikymas leidžia spręsti praktikoje kylančias problemas ir tokiu būdu tobulinti ugdomąjį procesą. Pavyzdžiui, rengiant projektą “Koks pedagogo vaidmuo, skatinant vaiko pasitikėjimą savimi?”, buvo išsiaiškinta, kokios yra dažniausios vaikų nepasitikėjimo savimi priežastys, išbandyta ir rasta naujų būdų, kaip padėti savimi nepasitikinčiam vaikui, kaip sukurti ugdomąsias situacijas, kurios skatintų šių savybių ugdymąsi.

 

Siekiame sukurti saugią ir funkcionalią ugdymo(si) aplinką, kuri skatintų vaiko aktyvumą, smalsumą ir norą veikti. Visos priemonės yra vaikams matomos ir lengvai prieinamos. Vaikai randa viską, ko reikia įvairiausiems jų sumanymams, žaidimams, tyrinėjimams bei poilsiui. Grupių aplinkoje įrengiame uždaras erdves vaikų grupelių ar individualiai veiklai. Jos išdėstytos taip, kad neužgožtų erdvės laisvam vaikų judėjimui ir kad vaikai, žaisdami vienose erdvėse, netrukdytų esantiems kitose. Įrengtos erdvės teikia daugiau galimybių rinktis vietą žaidimams ir atsiriboti nuo kitų, kai to norisi, vaikai mažiau trukdo vieni kitiems.

Vaikai mėgsta ir patys kurti mobilias erdves iš aplinkoje esančių daiktų ir priemonių. Mūsų stebėjimai leidžia teigti, kad uždaros erdvės padeda ugdytis vaikų tarpusavio bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžiams. Pavyzdžiui, sportinio komplekso skersinis - mėgstama berniukų “vyriškų” pokalbių vieta, rūbinėlės uždara erdvė dažnai virsta spektaklių ir koncertų vieta. Vaikai mėgsta tartis, derinti savo norus ir interesus. Vaikams žaisti ir bendrauti sudarome sąlygas ir už grupės ribų. Nustatytomis valandomis vaikai gali išeiti į koridorius. Čia jie susipažįsta tarpusavyje, kuria bendrus žaidimus, išmoksta orientuotis darželio aplinkoje.

Kitas mūsų aplinkai būdingas bruožas – įrengimai judėjimo poreikiui tenkinti. Stebėjimai rodo, kad šios priemonės yra vaikų labai mėgiamos ir tenkina ne tik judėjimo poreikį, bet leidžia rasti kitokią erdvę bendravimui, aplinkos stebėjimui, savų žaidimų kūrimui. Vaikai turi galimybę mokytis nugalėti savo baimes - užlipti, nulipti atbulomis, čiuožti, suptis ant virvės ir panašiai. Kurdami ugdymo ir ugdymosi sąlygas darželyje, siekiame, kad patys vaikai būtų aktyvūs aplinkos kūrėjai ir jaustųsi joje šeimininkais, galinčiais keisti ar pritaikyti grupės erdvę savo sumanymams.

 

Papildomos patalpos vaikų ugdymui(-si): sporto salė, dailės studija.